میهن پروژه

دانلود انواع پروژه و مقالات علمی و آموزشی

"جزئیات بیشتر این پروژه"



مقطع علمی: کارشناسی

فهرست: دارد

تعدادصفحات: 116

تصویر: دارد

سال پژوهش:1384

مقدمه: ندارد

رشته مرتبط: مکانیک - (مکانیک خودرو)

چکیده: ندارد

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

منبع: دارد

حجم فایل:16.8 مگابایت

قیمت:8.800 تومان



"نمونه متن پروژه"

ترمز چیست؟

وظیفه ی سیستم ترمز در یک خودرو ایجاد شتاب منفی در خودرو جهت کم کردن سرعت آن یا توقف خودرو یا کنترل سرعت در سراشیبی ها می باشد . بنا بر این سیستم ترمز باید در خودرو نیرویی در خلاف جهت حرکت خودرو تولید کند که این نیرو در یک مسافت راه ترمز به عنوان کار نیروی ترمزی تعریف می شود، که این کار نیروی ترمز انرژی جنبشی خودرو را کاهش می دهد(یا صفر می کند).پس هرچقدر که جرم خودرو بیشتر باشد باید نیروی ترمزی قوی تر باشد.

یک خودرو باید در اثر نیروی ترمزی تولید شده در یک راه معینی (راه ترمزی) متوقف شود که این مقدار بر طبق استانداردهای جهانی مشخص می شود. بنابراین با ثابت بودن s در سرعتهای متفاوت نیروی ترمز متناسب با جرم خودرو و سرعت آن طراحی می شود.

کار نیروی ترمز در خودرو که سبب کاهش انرژی جنبشی می شود به صورت انرژی گرمایی در سیستم ترمز ظاهر می شود ، یعنی این انرژی زیاد موجب گرم شدن قطعات اصطکاکی در سیستم ترمز می شود. بنابراین سیستم ترمز باید در مقابل حرارت و دما مقاومت بالایی داشته باشد، و نیز بالا رفتن دما تاثیری بر روی کارکرد قسمتهای اصطکاکی نداشته باشد و به عبارت دیگر آن قسمتها در برابر تغییرات دما حساس نباشند.

به عنوان مثال تشتکی های آب بندی در اثر بالا رفتن دما حالت خود را از دست نداده وآب بندی آنها به هم نخورد و یا روغن ترمز نقطه ی جوش بالایی داشته باشد و در اثر بالا رفتن دما ویسکوزیته ی آن زیاد تغییر نکند.

دو عامل بسیار مهم بر توان ترمز تاثیر دارند:


1- بار روی هر چرخ
2- ضریب چسبندگی تایر با جاده که خود تحت تاثیر سه عامل است:

الف)  آج تایر
ب)  نوع جاده
ج)  شرایط جاده (خشک،بارانی،برفی) می باشد که هرکدام از این عوامل روی عمل ترمز تاثیر می گذارد.


 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی