میهن پروژه

دانلود انواع پروژه و مقالات علمی و آموزشی

"جزئیات بیشتر این پروژه"



مقطع علمی: کارشناسی

فهرست: دارد

تعدادصفحات: 123

تصویر: دارد

سال پژوهش:1385

مقدمه: ندارد

رشته مرتبط: شیمی-(صنایع گاز)

چکیده: ندارد

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

منبع: دارد

حجم فایل:1.97 مگابایت

قیمت:9.800 تومان



"نمونه متن پروژه"

تاریخچه دیگ بخار

هدف از دیگ ، تولید بخار به وسیله حرارت دادن به آب است . اصلی ترین هزینه عملیاتی دیگ های با سوخت فسیلی ( زغال ، نفت و گاز طبیعی ) . همان سوخت مصرف شده است و به هیمن دلیل بازده حرارتی اهمیت فراوانی دارد. تهیه بخار جهت مصارف تولید الکتریسیته ، واحدهای عملیاتی ، یا تهیه آب جوش جهت مصارف عملیاتی و گرمایشی از اساسی ترین وظایف دیگ ها است به طوری که تأمین مستمر این خدمات ضروری می باشد.

لازم به یادآوری است که بسیاری از سازندگان دیگ ها، از نظر اقتصادی و سهولت حمل، دیگ های استانداردی با ظرفیت های مختلف ساخته اند و گاه این مسأله مطرح می شود که به جای طراحی دیگ موردنیاز هر پروژه، از میان تولیدات استاندارد موجود ، دیگ مناسبی برای پروژه ها انتخاب شود.


هرون (قهرمان اسکندریه) دانشمند یونانی نوعی توربین واکنشی ترکیبی و دیگ بخار، را حدود یکصد سال قبل از میلاد اختراع کرد، و در شهر بمبئی در اوایل قرن یکم میلادی از دیگ های بخار خانگی مطلع بوند. همان طور که در رساله PNEUMATICA هرون استفاده از نیروی مکانییک بحث شده، در آغاز صنعتی شدن انگلیسی، در اوایل قرن هیجدهم نیز جایگزین تلاش انسانی با نیروی ماشین احساس گردید. اسامی نظیر ماکیزازورستر،ساوری، نیوکامن و وات درارتباط با گسترش نیروی بخارودیگ های بخارمعروفیت دارند.

انتخاب نوع دیگ

انتخاب نوع دیگ موردنیاز جهت کاربری خاص بستگی به عوامل زیادی دارد که از آن جمله می توان از محدودیت عمده طرح های موجود از نظر ظرفیت، فشار و دمای بخار نام برد. این محدودیت ها در سطح گسترده ای در بین سازنده ها متفاوت است و بستگی به تخصص آنها در تولید انواع دیگ های بخار دارد. به طور نمونه ممکن است سازنده ای برای مورد خاصی ، دیگ بخار لوله - آبی کوچی را معرفی نماید ...





نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی